سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان آن است که راستى را بر گزینى که به زیان تو بود بر دروغى که تو را سود دهد ، و گفتارت بر کردارت نیفزاید و چون از دیگرى سخن گویى ترس از خدا در دلت آید . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 85/7/10:: 7:0 صبح

محمد رضا شجریان، استاد بلند آوازه موسیقی ایران، شنبه شب در هفتمین جشن سالانه‌ خانه‌ موسیقی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد؛  دیداری بی‌سابقه و بدون حضور خبرنگاران. هفته‌ای پیش‌تر هم یک روزنامه صبح گفت‌وگویی با همسر نقاش او انتشار داد و روز بعدش در اتفاقی نادر، یک روزنامه دیگر صبح، یادداشتی از او را درباره وضع موسیقی. دو سال پیش هم پس از زلزله بم، شجریان کنسرتی داد و درآمدش را صرف ساخت یک باغ‌فرهنگ بزرگ در بم کرد.

این حضورها سال‌ها پس از ۲ اتفاق مهم بود: اول آمدن شجریان به سیما در نوروز ۷۱ و دیگر نامه مشهور او و درخواست‌اش از صدا و سیما برای پخش نکردن آوایش، جز ربنای رمضان و مناجات هنگامه افطارش.

این‌که در دیدار شجریان با صفار چه گذشته،‌ بحثی است و آن‌‌چه در ورای چنین رخدادی قرار دارد، بسا مهم‌تر.  شجریان هم‌واره در کناره سیاست و هنر زیسته ( و البته در حاشیه) و امضای «خاک پای مردم ایران» را برگزیده. بودن‌اش در کنار مدیران سیاسی و فعالانه در میانه میدان دیده شدن را نمی‌توان بی معنا و اتفاقی دانست و می‌شود خوش‌دلانه،‌ به فال نیک‌اش گرفت.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 85/7/8:: 7:23 عصر

Photo

دومین گوسفند شبیه سازی شده ایرانی، بامداد شنبه متولد شد؛ به میمنت و مبارکی و سلامتی. گروه پزشکی متخصص اعلام کرده که وضعیت عمومی دومین گوسفند شبیه سازی شده ایرانی هر لحظه رو به بهتر شدن است. این بره قرار است صاحب «نام» هم بشود. رییس پایگاه تحقیقاتی اصفهان پژوهشکده رویان گفت است که برنامه ما، ادغام پروژه شبیه سازی با پروژه سلول‌های بنیادی با هدف استفاده در بیماران قطع نخاع است... و شما حساب کنید آدمی‌زادگانی که (احتمالا در آینده‏ای نه چندان دور)به چنین شیوه‌ای متولد خواهند شد.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 85/7/5:: 7:39 عصر

موجیم و وصل ما، از خود بریدن است... ساحل بهانه‏ای است، رفتن رسیدن است

تا شعله در سریم، پروانه اخگریم... شمعیم و اشک ما، در خود چکیدن است

ما مرغ بی‏پریم از فوج دیگریم... پرواز بال ما، در خون تپیدن است

ما هیچ نیستیم، جز سایه‌ای ز خویش... آیین آیینه، خود را ندیدن است

بی درد و بی غم است، چیدن رسیده را... خامیم و درد ما، از کال چیدن است

قیصر امین پور


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 85/7/3:: 1:0 صبح

«دیدار با یک ذهن خطرناک»، این تیتر مصاحبه هفته‌نامه تایم اخیر با محمود احمدی‌نژاد است؛ گفت‌وگویی که در هاوانا انجام شده. روی جلد تایم هم به نقاشی-عکس رییس جمهوری ایران اختصاص دارد. تیتر اصلی تایم این است: جنگ با ایران چگونه خواهد بود؟ و چطور می شود از وقوع آن جلوگیری کرد.

این چهارمین مصاحبه احمدی نژاد طی یک ماه گذشته با رسانه‌های آمریکایی است؛ پس از گفتوگو با سی.بی.اس، او با تایم، نیوزویک (این هفته) و واشنگتن پست (شنبه) نیز سخن گفته است. و آن‌ها هم هر چه خواسته‌اند در نقد او، مواضع‌اش و ایران کوشیده‌اند.


کلمات کلیدی :

<      1   2      
درباره
صفحات دیگر