سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در وصف جمع فرومایگان فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند پیروز گردند ، و چون پراکنده گردند شناخته نشوند [ و گفته‏اند امام فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند زیان رسانند و چون پراکنده شوند سود دهند . [ گفتند زیان فراهم آمد نشان را دانستیم سود پراکنده شدنشان چیست ؟ » فرمود : ] خداوندان پیشه‏ها به سر پیشه‏هاى خود بازگردند و مردم از آنان سود برند : چون بنّا که بر سر ساختن بناى خود رود و بافنده که به کارگاهش و نانوا که به نانوا خانه بازگردد . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 87/1/24:: 5:12 عصر

شامگاه جمعه، سی‌.ان.ان از وقوع یک برخورد میان نیروهای ایرانی و (کشتی یواس اس تایفن) آمریکایی در خلیج فارس خبر داد. این خبر به سرعت بر قیمت نفت اثر گذارد و دوباره قیمت را ه بالای 110 دلار رساند. ایران این خبر را تایید نمی‌کرد و در حالی که کاخ سفید از آن ابراز اطلاعی نداشت، مقامات وزارت دفاع آمریکا تاکید داشتند که چنین رودررویی اتفاق افتاده است. این سومین رویارویی از این نوع در چهار ماه گذشته بوده است.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 87/1/18:: 7:14 عصر

2-3 روزی دیگر سالگرد رفتن سیدمرتضی آوینی است؛ آن سفر کرده که صد قافله دل هم‌ره اوست... سیدشهیدان اهل قلم که از زاویه نازک دوربین‌اش، حماسه‌ای بزرگ را ثبت می‌کرد و همیشه صدا و تصویرش، گرمابخش لحظه‌‌های جنگ است و این همه آوینی بودن نیست.

او بی‌اغراق، سرسلسله تحولی فکری در میان نسل نواندیش پس از انقلاب بود که کمی جسارت بودن در میدان فرهنگ را از دست داده بود و در دهه گذشته، به مدد اندیشه‌های آوینی توانسته تا جای پای خود را محکم کند. و صد حیف که هنوز در فضای  فرهنگ کشور، مانند اویی نیامده تا پشتوانه‌ای تازه باشد برای انقلابی‌گری در حوزه فرهنگ.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط فرشاد مهدی پور در 87/1/17:: 6:49 عصر

تا خرداد ماه، مجلسی جدید در ایران بر سر کار خواهد آمد و ترکیب تازه آن، تغییر فضای سیاسی کشور را نشان خواهد داد؛ فضایی که به ناگزیر از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد 88 متاثر خواهد بود.محمود احمدی‌نژاد در آستانه آخرین سال ریاست خود بر قوه مجریه قرار دارد، سالی که در آن به سیاق همه ادوار، انتظار می‌رود دولت نهم نتیجه ملموس اقدامات خود را به مردم گزارش کند و کارنامه‌اش را شفاف پیش چشم‌ها بگشاید؛ سال چهارم دولت، سال نمایش دستاوردهاست.  ]ادامه متن[


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر